28 Januari, Tisdag

DATUM: 2014-01-28 | TID: 23:21:00 | KATEGORI: Det kallas livet | 1 Kommentarer
Dagarna rullar på och vår vardag flyter på precis som förut.
Denna vecka har jag bara skola på torsdag, annars har jag självstudiedagar med läsning böcker och uppgifter.
På fredag åker mitt lilla hjärta till sin mormor och morfar, jag har en barnfri helg och skulle festa men har ganska fort tappat lusten och blir hemma för att städa och fixa, jag jobbar även nu mkt med min bloggdesign och kommer att sitta med den väldigt mycket för att få den klar, Jag tror den kommer att bli grym ! 
 
Jag funderar även på att byta rum med lillan, dock är det stl på rummet som krånglar och dess planering. Det förstör ganska mkt när det är 3 dörrar i rummet + en hel vägg med garderober, men vi får se vad resultatet blir.
Får i alla fall hem lillans nya förvaringsmöbel som ska på plats.
 
Annars flyter allt på som vanligt och vi hinner med så mkt för tillfället då jag har mkt i skolan och ett hem att ta hand om + att min dotter ska ha min lediga tid och hon är inne i en både väldigt mysig och mammig period men även en trotsig där hon testar mina gränser till max.
Ska försöka att ta tag i detta med att sluta med blöja på natten, måste bara få henne att inte dricka något efter kl 18 och sen få henne att sova i sin säng där det finns bäddmadrass, sen är nappen nästa steg.
 
Ni har inte tips på hur man får barn att bli blöjfria på natten samt hur man får dem att sluta med napp? =) 
Ne men vi har nu fram över mkt att se fram emot och hoppas på att februari och 2014 ett bra år =) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma till Theodor

Ge nappen till tomten, det gjorde mina småsystrar. Nu är det ju visserligen låmgt kvar tills tomten kommer :p Skicka ut nappen på en barkbåt i vattnet (de gkorde dom på familjen annorlunda :p) Bästa är väll att låta henne vara delaktig och låta henne tro att det är hon som tar beslutet om att sluta med napp. Även fast du redan tagit beslutet att hon ska sluta. Dock kommer det bli tuffa nätter efter att nappen är borta. Så räkna med att det kan ta lång tid innan hon somnar, men så länge du inte ger upp så kommer hon ge med sig.

Nu vet inte jag hur hon kommer reagera, men mina små systrar tyckte det var väldigt jobbigt, och de första nätterna var inget kul alls. Efter ett par dagar så sov de som vanligt igen.

Sluta med blöja under natten är knepigt. Hmm är blöjan torr på morgonen, så är det ju ett bra tecken. Men som du själv säger inte dricka på kvällen, kissa innan hon sover. Kissa det första hon gör på morgonen. Uppmuntra och belöningssystem. Sätta ett klistermärke för varje torr natt, men att inte bli arg om hon råkar kissa i sängen. Om du är rädd om din säng, så finns ju skydd till madrassen på apoteket.

Kanske inga jättebra tips, men det var vad jag kom på nu.

Lycka till! :)

2014-01-30 @ 11:41:52
URL: http://twoheartsasone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0