Pannkakor

DATUM: 2013-09-15 | TID: 20:48:00 | KATEGORI: Bakning, Mat & Recept | 1 Kommentarer


         
Recept för 10 st pannkakor
2.5 dl vetemjöl
6 dl Mjölk (Jag kör på röd mjölk, lr ja självklart vit mjölk ;)
3 st Ägg (Stl spelar ingen roll)
½ tsk Salt Margarin (Man kan ha lite margarin i smeten men jag väljer att ta margarinet i stekpannan i stället)

Vispa samman mjölet med saltet. 
Häll sedan i hälften av mjölken för att undvika mjölklumpar i smeten.
När du har en fin och slät smet så vispar du i mjölken som är kvar.
Knäck sedan äggen i en annan skål för att undvika skal i smeten och vispa sedan i äggen.
Vispa slutligen till en fin och slät smet och ställ sedan in smeten i kylen i ca 10 minuter.

Börja med att steka de första pannkakorna på 6an tills du ser att dom blir för mörka, sänk då till 5an för att få en fin gyllenbrun färg på pannkakorna.
Jag brukar ta ca 3/4 dl smet till varje pannkaka för att inte få dom för tjocka.

Servera slutigen med valbar sylt, glass, grädde eller socker.
Har man barn kan man även mosa banan för att ha på.



Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej Mariah!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Hej.
Men gud vad roligt, vad glad jag blir ! =)
Jag kommer absolut kika in och bli medlem på er sida, gör det du med en gång.

Detta gör även att jag själv kommer att vilja blogga mer om mat och recept med bilder.

MVH Mariah
Mariah Johansson

2013-09-16 @ 12:47:35
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0