24 Augusti, Semester: Dag 7

DATUM: 2013-08-24 | TID: 22:06:31 | KATEGORI: Cornelia Allmänt | 0 Kommentarer
Vi hade tur med vädret idag också. Dock fick vi inte den synen när vi vaknade då det var mörka moln på himlen. 
Lillan har som vanligt lek och dagen har flygit förbi, vi har faktiskt inte gjort ett dugg idag. 
Medans lillan lekte ute låg ja i soffan på fm och var trött, märks att man har den roliga och röda veckan :P 
Sen kom grannen över och sa vi skulle ut och fiska vid 13, jag skulle få följa med honom ut för att få tillfälle att fiska ute där vi brukar fiska.
Det var skönt med lite egentid och barnvakt så man fick fiska i lugn och ro.
Först tappa ja hoppet om fisken då det inte nappade, men sen kom vi till viken där vi brukar fiska och jag fick en stor abborre.
Men ni skulle ha sätt sen, fy fan! Det var helt jävla sjukt!
Vattnet bokstavligt talat kokade av glin som simmade precis vid ytan och hoppade upp i stim ovanför vattnet, och precis när vi inte var berädda kommer en stor gös på 4-5 kg hoppandes ovanför vattenytan då den jagade dem.
Vi såg gösen 2 ggr ovanför vattenytan, glina höll på och stimma i säkert mer än 1 timma och vi fick säkert 15-20 abborrar.

När vi kom hem ställde jag mig med maten, Potatiskroketter, lövbiff och beasås. *Mums!*
Medans jag lagade mat gick dom andra ner och duschade då lillan va skitig tyckte hon ;) *sötnos!*

Nu sover lillan och jag har även i kväll fångat solnedgången på bild.
Men först lite bilder från dagen:
 
 
 
 
(Klickbara bilder)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0