20 Augisti, Semester: Dag 3

DATUM: 2013-08-20 | TID: 21:49:00 | KATEGORI: Cornelia bilder | 0 Kommentarer
Idag vaknade lillan vid tio i 8, och hon har då alltså sovit i 12 timmar.
Vi far sedan efter frukosten iväg för att plocka svamp, blev totalt 2,5 i skogen.
Lillan var så duktig, inget gnäll utan gick med oss i skogen och plockade lite svamp och massa annat smått och gott.
Vi kom hem med ett flak kantareller som blev 1L efter att vi rensat dom och förvällt dom.
 
Eftermiddagen blev lugn. Lillan har lekt, jag har lekt med kameran, lekt med lillan, rensat svmp
och beställt objektiv till kameran.
Nu på kvällen åkte vi ner till badet och badade, mitt mål var att få i lillan som tidigare varit lite avvaktande för vattnet i sjön. Hon har tidigare inte vågat gå ut så långt utan hållt sig intill kanten, visst det är bra, MEN hon ska inte vara rädd.
Men jag såg inte det problem som mamma och pappa lagt märke till, utan vi gick ut och lekte på som bara den och jag kunde till och med kasta upp lillan i luften och sedan låta henne hamna i vattnet.
Det blev sedan en varm och skön dusch innan mys framför grillen.
Lillan och mamma sover nu och jag har sätt på Idol och ska nu sätta mig och plugga inför omtentan som är nästa fredag.
 
Här kommer lite bilder som beskriver dagen.
 
 
 
 
(Klickbara bilder)
 
Just de, jag köpte ett par nya och fodrade stövlar till lillan, därför de e med på en bild.
Lillan fick även ett par nya foppa av mormor.
Idag la även lillan sitt nya pussel för första gången och det gick på mindre än 5 minuter, snabb och klok unge med en mkt stolt mamma. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0