Måndag, och sjuk!

DATUM: 2012-01-23 | TID: 09:39:25 | KATEGORI: Det kallas livet | 2 Kommentarer
Har inte sovit en blund i natt knappt. Näsan vill inte samarbeta likaså mitt huvud. Så idag blev jag hemma för hemmastudier i stället. Lillan och jag tog sovmorgon så idag får hon gå en lite kortaredag på förskolan.
Så idag blir det plugg och knarka alvedon och halstabletter.
Hoppas på att få en blund inatt så man kan gå i morgon.

Ringde nyss hand och plastik i linköping för att fråga om när operationen blir av. Hon svarade att hon trodde att det blev av runt Mars. Så vi får vänta och se vad som sker.

Förresten, jag älskar detta väder! Kallt och snööö ute, kan det bli bättre?! Har lite framtidsplaner sen när skolan är slut, men dom delar jag inte med mig till er än ;D
Bara vänta och se på vad som händer efter skolan först.

Men just nu har jag ju praktik på en förskola i Västervik och jag trivs ganska bra.
Och det är rätt skönt att ha barn i den åldern som Cornelia är för då vet man hur det fungerar och man utvecklas hela tiden. Samt att jag tar tips ifrån förskolan och hem hit och dom tipsen fungerar jättebra!
Exempelvis: Du ska aldrig säga Ska vi byta blöja? När du ska byta blöja på barnet för då utmanar du barnet i stället. Samt att jag har fått tips på 4 meningar som man gärna ska använda oss av i stället för att säga: Nej, ajaj, sluta, stop m.m. Och dessa meningar är underbara och fungerar kanon på både förskolan och på mitt hjärta! :D 



Vi stod även och diskuterade på förskolan angående tv och barn och jag har alltid varit emot detta.
Barn ska inte titta mer än 30 min på tv då hjärnan går på högvarv sen när de ska sova och de får svårt för att koppla av. Här hemma tittar vi på bolibompa 18:00-18:30 sen stängs den av för att hon ska kunna sova runt 19:30. När det kommer till mobil och datorer så anser jag att barn mellan 0-12/13 år inte ska ha egen dator eller egen mobil. Detta kan skapa ett beroende om dom sitter och spelar hela tiden och varför ha en egen mobil i den åldern? Den är mycket bättre att barnen lär sig klockan först och får en egen mobil sen när dom börjar 7an. Det är bara en ren lathet av föräldrarna att ge barnen en egen mobil för att lättare få hem dom, lär barnen klockan i stället och säg en tid när barnen ska vara hemma. 
Och varför låta barn i den åldern ha en egen dator, är det för en ren lathet det också så man själv kan sitta vid datorn? Vad ska barn som är under 12 år ha en egen dator för? Jag har aldrig förståt de!
Så här hemma är det hårda regler med detta kan jag lova!

Vad tycker ni om detta jag skrev ovan? Kommentera gärna med era egna synpunkter! 


Kommentarer
Postat av: Sweetelicus

Hejsan!

Nu är det dags igen, nu har jag uppe dagens spotify tips! Det är liknande dagens blogg fast min egen variant :) .. du tävlar här http://sweetelicus.blogg.se/2012/january/dagens-spotify-tips-1.html och tävlingen avslutar kl 20:00 i morgon kväll 24/1



btw jätte fin blogg :)



Xoxo Sweetelicus

2012-01-23 @ 12:48:47
URL: http://sweetelicus.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad är det för bra ord man kan använda istället för nej och ajaj? Du måste ju dela med dig av sånt! ;)



Ang telefon håller jag inte med dig alls. Bara för att jag ger Elias en telefon betyder inte det att jag inte kommer lära honom klockan, utan snarare tvärt om. Där får dom ju en chans att lära sig den digitala klockan. Sen tycker jag att det är en bra säkerhet att alltid kunna nå honom, samt att han alltid kan nå mig om det händer något. Sen datorer Elias kommer absolut få en egen dator, idag utgår så otroligt mycket från datorer även skolarbeten, jag tror verkligen att datorer kommer användas mer och mer i framtiden. Men det betyder inte heller att han kommer få sitta hur mycket som helst framför en dator, utan under kontrollerande former. Jag tror att så länge det finns ett "lagom mycket" så är det knappast beroeendeframkallande.

2012-01-25 @ 15:28:02
URL: http://http://lifesgreatestmiracle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0