20 December, Fråga

DATUM: 2012-12-20 | TID: 10:43:37 | KATEGORI: Frågestund | 0 Kommentarer
Jag fick en fråga på Blogresponse och tänkte skriva ut den här med.
 
 

FRÅGA:

Hej ! tackar först och främst för en jätte härlig blogg.

Jag är själv väldigt sugen på att läsa till förskollärare. Gjorde högskoleprovet förra året men fick ett dåligt resultat. Hade du bra betyg
från gymnasiet eller gjorde du högskoleprovet?

Har du lite tips på hur man kan gå till väga ?
Ha det fint.

/ Isabella

 

SVAR:

Hej Isabella.
Jag får börja med att tacka för den fina komplimangen =)

Jag gick ut gymnasiet med 2550p och hade allt från G-MVG i mina betyg.
Minns inte mina ex poäng men tror ja hade nått på 200.
Jag gjorde inte högskoleprovet, utan jag kom in på min reserv.
Dock kräver dom ju Eng B på de flesta förskollärarprogram, men det hade inte jag. Jag vet inte om Linnéuniversitetet har tagit bort de.
Ett tips är att kolla Linnéuniversitetet för det är en bra skola och du kan även läsa på distans från Västervik, Hultsfred, Oskarshamn, Ronneby, Hässleholm och Karlshamn.
Men du kan även läsa på plats i Växjö eller Kalmar.

Gå till någon studievägledare och fråga om råd. Men sök absolut, söker man inte kommer man inte in.
Lycka till !

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0