5 September, Mina studier

DATUM: 2013-09-05 | TID: 16:19:00 | KATEGORI: Mina studier | 0 Kommentarer
Nu har Termin 5/7 dargit igång, fattr ni, 5 av 7! 
Känns ju för fasiken som ja började nyss och flyttade hit och nu har jag bara 3 terminer kvar på min utbildning.
Jag har klarat mig igenom mina studier hittills, och då även varit och är ensamstående med min dotter på heltid samt att jag har ett hem att ta hand om.
Vår vardag ser ut såhär:

1. Gå upp.
2. Ge lillan frulle *Om hon inte äter på förskolan* (Ja det heter förskola, inte dagis!)
3. Åka till skolan för att studera eller åka hem för att studera.
4. Hämta lillan på förskolan.
5. Umgås med lillan under hennes vakna tid samt ge henne mat.
6. Plocka undan här hemma och alla vardagliga sysslor.
7. Göra lillan klar för natten och lägga henne, hon ska va i säng 18.30.
8. Nu har jag min egna tid, den går till det som måste göras eller som jag känner för att göra. (Plugga, se film, se på tv, sitta vid datorn, leka med kameran eller vad det nu kan vara)
9. Sängdags.

Idag har jag legat och läst hela dagen, har läst ut en bok på över 100 sidor och ska läsa en till ikväll och allt ska vara klart tills i morgon då vi har grupparbete.
När jag läste första boken idag så satt jag och log när jag läste detta:
 


Pedagog: "Vem tycker om regnet?"
Barn: "Ni fröknar tycker om det, för ni tar alltid ut oss i det."
Pedagog: "Vad skulle hända om det alltid regnade?"
Barn: "Om det alltid regnade så skulle alla gator svämma över
och vi skulle behöva använda baddräkt, simfötter, simglasögon
och sedan badmössa för att vara under och också båtar." 
 


(Barsotti, A 1986.)
 

Barn är verkligen så underbara och kloka och man kan inte sluta le när man läser något sådant som detta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0