Operation

DATUM: 2012-02-25 | TID: 21:53:57 | KATEGORI: Me & Myself | 0 Kommentarer

Dagen började med att kl ringde 4 och jag tog mig en spritdusch.
Gjorde mig klar, packa det sista och pussade hejdå på mitt hjärta som vaknade precis innan jag skulle gå.
Sen väntade det en 3 timmars lång bussresa och jag kom fram till sjukhuset och blev bemött på ett roligt sätt.
Det var så kul för kom och störde precis när kungen skulle säga prinsessans namn hahaha. Men helt underbara sköterskor.
Fick ta mig en dusch till och sen bädda dom ner mig så jag fick sova en stund eftersom det inte var min tur på ett tag. Så sov i ca 2 timmar. Innan jag blev inkörd till operationsrummet fick jag stoppa i mig 4 olika tabletter och sen var det dags.
Byta säng och sen blev man inkörd i operationssalen och nerverna steg.
Droppet sattes och jag fick sockervatten innan som spruta in smärtstillande.
Blev väldigt yr och fick mig en "gratis" fylla.
Sen spruta som in sömnmedlet och jag minns att dom sa god natt sov gott.....

Minns sen att dom roppade på mig och frågade om jag var vaken, måste ha vaknat till men sen somnat om igen. Operationen blev klar runt 16 och jag sov till runt 18.30. Sen fick jag mig två glas med saft för att vakna till och två panodil. 
Låg i sängen och vila ögonen och runt 20 blev jag inkörd till mitt rum och hade ett eget rum. Där bädda dom ner mig och ja kollade på tv. Sen runt 23 kom det in en sköterska som kolla förbanden och la dit 2 tjockare kompresser då jag blött igenom och hon ville inte bråka med att byta igen. Sen under natten fick jag hjälp med att gå på toa eftersom jag hade 1 påse med dropp och två påsar med blod från varje sida. Kl 2 på natten fick jag mig 2 panodil igen och sen sov jag gott...

Jag fick mig frulle runt 9 och sen klippte dom upp stygn för att kunna ta bort blodpåsarna och tog sedan bort droppet. Sen la de om såren och jag fick mig ett nytt förband. Innan jag åkte hem fick jag mat och efterrätt.
Sen fick jag mig en sjukresa hem och hade en lång resa framför mig.
Somna en stund i bilen och nu sitter ja i soffan.
Mamma tar cornelia i natt då jag ska få sova lite och har stoppat i mig en riktigt stark tablett som heter OxyNorm 5mg och jag kände mig full och yr efter den. Men nu har den nog gått ur kroppen för har sjukt ont igen men biter ihop tills jag ska sova så då tar jag mig två panodil.

Hoppas ni andra haft en bra helg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0