3 Mars, Helgen & Måndag

DATUM: 2014-03-03 | TID: 22:22:00 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
I helgen hade vi besök av min mamma/lillans mormor.
Vi har haft det riktigt mysigt med bakning, storhandling, mys på stan och bara tagit det lugnt.
I fredags storhandlade vi och fyllde på alla tomma luckor här hemma:
 
 
Fått påpekningar av att det är för mkt mat bla bla. Men det gäller att handla smart!
Handlar man mer en månad behöver man inte handla allt månaden efter osv. 
EX: Nu handlade jag 1.5 kg lövbiff, då behöver ja inte handla det på 2 mån.
Man får liksom lägga upp handlingen och på så sätt sparar man pengar.
 
Sen på kvällen blev det kvällsmys, och innan lillan kom i säng var kl väl runt halv 11 skulle ja tippa på.
Lördagen spenderades i stan med shopping, mat och promenader och sen blev det bullbak på kvällen när vi kom hem. Dock var det lite problem att få in alla bullar i frysen, men efter mkt om och men så gick det.
Skulle bakat hålkakor också men det gick verkligen inte att få in dom, men min mamma är envis så hon bakade ändå på söndagen fast jag sa nej flera ggr :P
Slutade med att hon fick ta med lite hem till deras frys ;) *höhö*
 
Idag åkte mamma hem och jag har varit i skolan på fm.
Sen gick jag och handlade en ny burk till kaffet som jag tittat på länge.
Och jag älskar detta "tema", fick ju en dörrskylt av mamma som sitter på min ytterdörr som hör till detta "tema"
 
 
Och när jag kom hem somnade jag ett tag och hämtade sedan hem ett paket som jag beställt.
Köpte ju som sagt 4 smaker till min Tassimo + 2 glas som hör till, allt detta för 142 :-
 
 
Så nu ikväll blev det en latte i samband med inslagningen av lillans presenter som hon får av mig i morgon.
Kalas med släkten blir den 16 mars i samband med att vi är hemma för dop i Norrköping.
Då får lillan en present av oss alla i familjen + mormor, undrar hur hon kommer att reagera när hon får den presenten.

Men men, dagarna rullar på och nu i veckan är jag ledig hela veckan, förutom på onsdag då jag ska ha intervju med min handledare på min praktik. Annars blir det rätt lugnt med läsning och skrivning av diverse uppgifter jag missat. Men hoppas ni haft en bra helg för det har jag haft.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0