20 September, Förskolan !

DATUM: 2013-09-20 | TID: 22:16:16 | KATEGORI: Cornelia Allmänt | 2 Kommentarer
Detta kan hända när pedagogerna lämnar barn obevakade med saxar.
Detta är absolut inte okej.
Jag anser att barn som sitter eller vill sitta med saxar alltid ska vara under uppsickt och att en pedagog ska vara närvarande under den tiden barnen har saxarna.
Är det så att pedagogen av någon anledning är själv (att kollegor som är på rast, är ute eller vad det nu kan va) med en grupp barn anser jag att pedagogen inte ska plocka fram saxar till barnen.
Detta då pedagogen vet att den kanske kan komma få lämna barnen själva med saxarna för att se till de andra barnen, hjälpa ett barn på toa, ta emot föräldrar eller vad det kan vara.
I stället får då de barn som vill ha saxar vänta tills pedagogerna blir två så att en pedagog kan ha de barn med saxar under uppsickt.
Saxar är fan ingen leksak ! 
Detta kunde ha slutat riktigt illa !
En sax i ögat, ett avklippt öra, en sax i munnen eller att dom kanske börjat springa med saxarna och sen snubblat, vad hade då kunnat hända? NEJ usch jag vill inte ens tänka den tanken !!
Jag var i chock när jag kom till förskolan och såg detta så började inte fråga/kritisera detta utan fick inte fram så mycket.
Påvägen hem kom tårarna och jag blev jätteledsen men nu skrattar jag mest åt de och tycker hon är sjukt söt och är glad att hon är i välbehåll och är hel. Hon själv tycker hon är jättefin och då är jag nöjd =)
Det finns ju alltid mössa när man ska gå ut och tur att det finns frisör.
Nästa helg ska mamma och pappa ta henne till frisören då ja och mitt mammahjärta inte vill vara med och se vad dom gör med min älsklings hår. Men en sak är säker, dom ska få spara håret i en snodd för att spara detta som ett minne som lillan kan titta tillbaka på sin och skratta åt =)
Jag har ju själv gjort samma sak som liten. haha!
Men jag ska ta mig ett snack med förskolan/pedagogerna på måndag och fråga va som hände, fråga vart pedagogerna var när detta hände och sen säga att jag inte vill att Cornelia sitter med sax själv, eller barnen överhuvudtaget för detta vill ja inte vara med om igen.
 

Hon är så söt mitt lilla charmtroll och hon är så stolt över att hon klippt sig, eller ja, det var ju hennes kompis.
Och Cornelia klippte henne. Men som sagt, hon är bedårande och så jäkla söt!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låt dem klippa resten lite kortare och mer uppklippt bara och låt luggen växa ut till en söt liten hellugg! :D

Svar: Precis min tanke, eller ja fråga en erfaren frisör.Han sa att ja antingen ska låta dom snagga henne helt eller klippa upp det långa håret så det blir uppklippt och kort i nacken och sen låta det andra växa ut.
Annars finns risken att hon får hockeyfrilla och det vill jag absolut inte. Vad som helst utom hockeyfrilla. =)
Mariah Johansson

2013-09-20 @ 23:20:44
Postat av: My

Ja nästan alla barn gör ju tyvärr det där! Du har ju tur att din dotter är väldigt söt så så länge hon är glad hehe! Usch jag längtar verkligen inte till den dagen jag ska hämta min Lilla buse på dagis och se att hon klippt eller blivit klippt 😱

Lycka till hos frissan dom fixar nog till det snyggt.
Och skit i alla idioter som inte har annat för sig än negativa kommentarer!

Svar: De ja reagerar på är att barn inte ska lämnas ensamma med sax, det kunde ha slutat illa!Håret växer ut men det gör ont i mitt hjärta att mitt barn råkat ut för detta för att pedagogerna inte har koll på barnen med saxar.

Ja kan säga de, frissan vet inte hur hon ska göra så det tar emot detta!!
:'(
Mariah Johansson

2013-09-24 @ 23:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0