14 November, Klarna

DATUM: 2013-11-14 | TID: 11:41:14 | KATEGORI: Idioti & Ironi | 0 Kommentarer
Jag har ju reklamerat tillbaka vagnen då konsumentverket kallade tillbaka den modellen på vagnar som jag hade p.g.a säkerhetsbrist. Jag kontaktade babyland i Stockholm och jag skulle få hela summan tillbaka som jag betalat för vagnen. Första skulle jag skicka tillbaka vagnen och sen skulle jag få ett mejl där dom meddelar att dom fått in vagnen (och det fick jag på torsdagen), efter det skulle Klarna höra av sig då jag köpte vagnen vida dom på delbetalning i 2 månader, betalade 1900:- första månaden och 400:- andra månaden. 
Jag har även ett konto hos klarna där jag tidigare delbetalat litteratur som ja köpt (Ja hatar att delbetala men kan inte slänga upp flera 1000 varje månad på litteratur).
Klarna hör inte av sig och då ringer jag upp dom på fredagen, vad säger inte idioten där då?
Jo dom har tagit MIN pengar för MIN vagn och betalat av min skuld på mitt konto som jag själv valt att delbetala då dom erbjuder delbetalning på Adlibris, och detta utan att fråga!
Detta är verkligen inte okej, att ta någons pengar utan lov och betala av något annat i vetskap om att inte informera mig om detta! (För hade jag inte ringt så hade dom aldrig hört av sig)
Jag blev förbannad och han skulle gå vidare med detta och ringa mig på tisdagen veckan efter, tror ni han ringer?
NEJ!
Jag ringer upp på onsdagen och samma sak händer, jag får förklara hela historian igen och hon säger som han att dom betalat av mitt konto. Jag blir förbannad igen och hon skulle också gå vidare med detta för att dra tillbaka mina pengar som jag ska ha tillbaka. Hon säger att hon ska ringa upp, tror ni det händer? NEJ!
Jag ringer upp några dagar senare och får prata med en trevlig kille (trodde jag), han såg till och med att jag betalat ränta på vagnen så han drog bort det på mitt konto och skulle även han gå vidare med detta, han skulle höra av sig på fredagen eller måndagen, men jag hör inte ett ljud, IGEN!
Ringer åter igen upp och frågar om jag ska behöva ta detta vidare till Media, men självfallet inte.
Den tjejen jag nu pratade med skulle absolut kolla vad som hänt och mejla dom hösta cheferna som skulle återkomma till mig, hon kunde inte säga inom vilken tid. Dagarna går, tror ni någon ringer?!
NEJ!
I måndags fick jag nog och ringde upp och fick prata med en trevlig tjej som på 2 sek kunde dra tillbaka pengarna själv och dom är nu på väg till mitt konto. (Observera då att dom andra påstod att dom inte kunde göra nått själva) Undrar vad fan dom andra puckona gör på ett företag när dom inte kan sitt jobb!
Den tjejen jag pratade med i måndags fick ja till och med namnet på och hade jag inte hört något inom en vecka skulle jag ringa och söka henne, dagen efter fick jag ett mejl med en inledning:
 
Hej Maria,
Tack för vårt samtal igår eftermiddag!

Nu har vi lyckats backa pengarna för din retur som du gjorde hos Babyland
på faktura ----. Du ska få tillbaka 2295 SEK. 

Ja, äntligen en vettig människa som tar mitt ärende på allvar och hon förstod vad jag menade med att man inte tar någon annans pengar utan att fråga. Visst, jag har mitt konto där på mina skolböcker och det vet jag om och betalar så mkt jag bara kan varje månad för att bli av med det, men det har jag ju själv valt och dom erbjuder delbetalning. Och som jag sa till dom att det hade ju varit skillnad om jag tagit vagnen på delbetalning och inte hade betalat av hela vagnen, men nu var så inte fallet.
Så Klarna ska jag bli av med så fort mina skolböcker är färdigbetalade!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0