6 Maj, Ny vecka & Ny kurs

DATUM: 2013-05-06 | TID: 22:28:17 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
Igår blev det en heldag ute igen med massa bus, dock hade vi två barn som hade både vilja och gnällde inte den ena så var inte den andra nöjd, och så höll det på mot slutet, men barnen har så skoj och trivs bra ihop.

Barn cyklade, sparkade sparkcykel, gungade och åkte kana, ja allt barn gör helt enkelt. Vi vuxna satt bara och latade oss i solen ;) 
Mouhaha* Avslutet på dagen var ju klockrent, hahaha vattenkrig där bara 1 blev blöt då han erbjöd sig att vi fick hälla så mkt vatten vi ville på honom, blev både kallt och varmt *höhö*
 
Idag skulle klockan ha ringt halv 6 men vaknade halv 8, ja andra gången vi försover oss på mindre än 1 vecka ;) *Behöver vi ledig tro?*
Bara att ringa förskolan och säga att vi blir sena, meddela klassen att dom ska meddela lärarna att ja inte kommer på uppropet till nya kursen, slänga sig in i en dusch, trycka in en flaska välling i lillans mun medans ungen sov, packa om förskolleväskan, packa min skolväska, fixa kläder till oss, torka håret, väcka ungen, ta av och ta på kläder och sen cykla iväg till förskolan, tack och lov vi han det vi skulle och jag han med bussen, men AJ min hals!
 
Men dock tappade jag lusten för nya kursen rätt fort, men bara bita ihop och räkna dagarna... 1,2,3,4,456.67,77,1000.... En evighet, ne skiter it tror ja!*
 
Sen kom vi fram att uppsamlingsheatet var mellan kl 15.15-16.45, hmm Mariah har ett problem!
Mamma Mariah har satt ungen på förskolan till 16.30 då hon var toksäker på att det blev flyttat till 12.00, men nix... Hur ska jag nu lösa detta, ringer förskolan, dom säger att ja inte kan ändra tiden till 18.30 så tätt in på då det bara skulle vara lillan kvar... Hmm det hela slutar med att jag tar 12.55 bussen hem, hämtar ungen, åker in till skolan redovisar och åker hem igen, ja bara för att ja inte har nått liv och älskar att åka buss! *Ironi*
Och inte nog me det, när jag hämtar lillan på förskolan upptäcker jag att hennes stövlar är sönder, hittar ett hål lika stort som en 5a ca, Huöh? O_o Andra paret som går sönder inom loppet av 6 månader och ingen vet vad ungen gjort. Aja tur att jag skiter pengar *suck*
Hittade dock billiga stövlar på Busfrö för 40:- som hon får ha tills jag kan köpa nya och bra stövlar som fan inte ska gå sönder !!
 
Men nu sover lillan och ja sitter här, host host host och host, åter host och host igen... Host host och åter host!
Ja jag bara älskar att knarka halstabletter och flytande smörja! 
Men min röst vill inte alls samarbeta med sin ägare och vi säger bye bye till den igen inom kort om detta fortsätter! * Ja jag har hamnat i målbrottet *
 
Funderar hur jag ska göra på Onsdag, seriöst!
Vi ska ha en heldag i Kalmar, det ska regna och va kallt, vi ska ha stövlar, Mariah äger inga stövlar och just nu inga regnkläder heller. Vet ni vad jag tror, min hals vill nog stanna hemma om jag tänker åka *haha* Tror inte ja går ihop med kyla just nu, eller vad tror ni? ; )
Men inte för att ja bryr mig, ja åker ändå! *mouahaha*
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0