21 Juni, Midsommar !

DATUM: 2013-06-24 | TID: 15:50:00 | KATEGORI: Cornelia Allmänt | 0 Kommentarer
Ja, fullt upp som alltid !
Klockan ringde vid halv 8 och då blev det att fixa och städa innan mormor skulle komma ner till skärgården och när hon kom blev det kaffe.
Sen var det dags att börja med maten, och som alltid varje midsommar så skulle det ju vara färskpotatis med sill, gräddfil och gräslök, med andan i halsen så åt faktiskt lillan det också.
Innan maten satte jag och mormor upp min sovplats för natten som blev:
 
 
Sen blev det till att sätta fart för att gå ner till ängen för midsommarfirande med dans runt stången, lek för barnen med godis och glass samt fika och tipspromenad.
Lillan blev så söt i sin outfit!
 
 
OCH JA, jag blev tvingad till att dansa runt stången ;) *haha*
 
 
Efter att vi gått tipspromenad, fikat och umgåtts tog lillan och jag
fyrhjulingen upp till husvagnen och dom andra fick gå. *haha*
Väl uppe vid husvagnen blev det lek, bus medans vi grillade och vi hade ett väldigt fint väder med sol och blå himmel. Jag skötte grillningen och kung som man är på grill vattnades köttet i munnen. *mums!*
 
(potatisgratäng med fläskytterfilé)
 
Jag passade även på att leka med kameran en stund och lillan fick även leka av sig samt ta på sig andra kläder för kvällens bus och dans.
 

 
Senare på kvällen blev det dans, god dricka och umgänge med trevligt folk.
Lillan höll igång och dansade långt in på småtimmarna men till slut gick pappa och hon upp för att sussa medans vi väntade på mamma som dansade.
Jag dansade en lugn låt med lillan, annars umgicks ja me mormor eller annat trevligt folk under kvällen och kom i säng runt halv 2.

Dagen blev verkligen lyckad och vädret var toppen om man bortser från regnet som höll på i ca 15 min och en åsksmäll annars sol, varmt och blå himmel =)
Jag fick även under hela dagen fina kommentarer om min underbara dotter som:
- Att hon är väldigt söt.
- Väluppfostrad.
- Att hon är väldigt lik mig och att man inte kan se någon annans gener än mina.
- Att jag har en väldigt väldigt fin, söt och charmig dotter.
- Att hon är lika söt som sin mamma.
m.m.

Jag blev så rörd och stolt över att få vara mamma till mitt lilla charmtroll och jag älskar henne mer än vad någon annan kan föreställa sig ! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0