6 Juli, Lördag & Ledig

DATUM: 2013-07-06 | TID: 10:14:00 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
Ja, jag kunde ju ha fått jobba idag, blev erbjuden jobb idag men han inte fixa barnvakt och det va lite synd,
men de det rullar på med jobbet och jag trivs som fisken i vattnet.
Fick deligering igår för utdelning av medicin och nu har jag alltså ett större ansvar.
Har även bestämt mig tör att gå klar förskollärarprogramet och sedan gå en gymnasial utbildning med inriktning på Undersköterska för att sedan kunna jobba på både Förskola och inom Äldreomsorgen.
Äldreomsorgen är ett krävande yrke men jag trivs som fisken i vattnet och det gäller att man har härliga kollegor vilket jag har och vi har det skoj på arbetet medans vi jobbar och våra brukare är så härliga dom också.
Har nu jobbat 3 dagar i rad och är ledig nu lördag och söndag sen jobbar jag igen på måndag.
Så vår vardag flyter på här och det är tiptop.
Har även bestämt mig för att inte bo kvar i Västervik när jag är klar med mina studier, men vart det blir sen får vi se, det hänger på både utbildningen och jobben, det är jobben som får avgöra vår framtid helt enkelt.
 
Idag blir det en lugn dag med lite städ och plock här hemma, och sen ska vi ta oss en promenad till Godishuset för att köpa oss lite lördagsgodis till kvällens mys.
Och påtal om mys, lillan har blivit så mysig, det är så man smälter ibland kan ja be att få tala om, mammas lilla älskade hjärta <3
Har även nu bokat in vår sem som blir de 2 sista veckorna i Aug, åker den 16 Aug och kommer hem den 29, ska bli så skönt!
 
Men nu blir det frulle, har ju haft sovmorgon här hemma ;) *Skönt!*
 
Glöm inte att ställa frågor på frågestunden som jag inom en snar framtid kommer att svara på.
Fråga om allt mellan himmel och jord!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0