18 Februari, Mina studier och LNU i ett nötskal

DATUM: 2013-02-18 | TID: 22:35:45 | KATEGORI: Mina studier | 0 Kommentarer
På förra kursen 1FL008 skrev vi ju en slutexamination och den fick ja lov att komplettera för att läraren är . . . Ja jag tänker inte ens nämna det här!
Liksom det var vissa sm saker som hon inte ens hade behövt gjort så de påverka betyget, Ja gick U på tentan och bland annat för att:
 
- Jag missade ett C i Nyklar, så går de när man skriver fort och är stressad.
- Hon ansåg att jag skulle ha mer begrepp med i delA.
 
Observera, Jag har 13 begrepp med, 13 st!
En klasskompis har 7 st, 7 st! Hon blev godkänd och inget att hon skulle lägga till fler begrepp.
MEN jag som har 13 begrepp fick kommentaren att ja skulle lägga till fler begrepp. 
Jag får inte riktigt ihop de där, varför ska jag som har 13 begrepp lägga till fler medans hon som har 7 inte behövde de?! Hmm, nae inte Okej om ni frågar mig som just nu kokar!
Lärarna på LNU är riktigt duktiga på att strula till de och de finns lärare som inte rättar lika mellan eleverna och det är inte heller okej. 
Det finns även lärare som kommer med mer påpekande efter varje gång man kompletterat, och man har bara 5 ggr på sig sen är det kört. En i klassen har råkat ut för de, men hon gav inte upp men oj vad synd ja tyckte om henne!
Men hon är kvar då en annan lärare fick kolla på arbetet och hon fick då i stället komplettera sitt arb utefter något av våra arbeten, så hon fick mitt arb att kolla på.
 
Och en annan sak, ännu en uppgift från 1FL008.
Under julen så hade vi en tenta som skulle in den 21 dec. 
Natten mellan den 20-21 dec fick lillan som ja nämnt tidigare öroninflammation och ja sov totalt 10 min den natten.
Dagen efter pallade ja verkligen inte att skriva tentan vilket alla borde fatta och vi satt på VC i åtvid på förmiddagen.
Jag fick i stället skicka in tentan till tillfälle 2 som då hade den 20 Jan som slutdatum och ja skickade in den nån dag innan de tror ja.
Dagarna går, lärarna har 14-15 dagar på sig att rätta.
Jag mailade lärarna förra veckan men fick inget svar men så blev ja lack idag och mailade igen.
Ja fick då svar som löd:
 

Hej!

Jag uppfattade som om ni också fick detta mail från "Musse pigg", som har rättat dessa . Din tenta blev godkänd redan den 23 januari.

Vänligen!

"Kalle Anka"

 


Observera att ja inte fått nått mail och det står inte någon stanns att ja blivit godkänd på den.

Jag fick även ett vidarebefordrat mail från läraren som skickat ut resultaten till de som missat första tillfället, vilket då kärringen gjort är att ha skrivt alla dessa fyra personers betyg samt namn och grupp i ett och samma mail så vi alla 4 kan se varandras betyg vilket jag anser inte är okej !?!
 
Ne LNU sjunker allt mer och mer i mina ögon, problem på problem och inget går som de ska. Alltid är det nått som ska krångla m.m.
 
SUCK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0