Helgen

DATUM: 2012-10-16 | TID: 10:21:55 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
Helgen spenderade vi hemma hos Min mamma och pappa, Cornelias mormor och morfar.
Vi har inte gjort så mkt, bara tagit de lugnt och tillbringat tiden med familjen. Hade även tvingat min bror att vara hemma så då var lillan nöjd =)
 
På torsdagen tog vi en sväng till söderköping och handlade mat för helgen, och det var ett tag sen man var där så det var skoj. Medans vi handlade mamma och jag så tog pappa lillan och matade änderna som hon sedan berättade för oss och var så stolt över.

På fredagen lagade mamma sin underbara lasagne som är så underbart god och jag hjälpte till för att lära mig den så nu ska det lagas lasagne här hemma när vi storhandlat. Sen på em tog mormor, mamma och jag en sväng till systembolaget i Valdemarsvik för att min mormor skulle ha en flaska vin till kvällen och så gick vi in på ica för att handla chips, lördagsgodis m.m till helgen. Mamma som aldrig lyssnar på mig och skämmer bort mitt barn gav lördagsgodiset till lillan på fredagen, haha envis som hon är och inte kan hålla sig. Men lillan blev ju glad i alla fall och satt klistrad framför "telebebis" som hon säger = Teletubbies.
På kvällen blev det friterad pommes och lövbiff med vitlökssmör på, och det är så underbart gott!
 
Lördagen var Mattias iväg och jagade nästan hela dagen och vi hade bjudit hem min mormor på middag så pappa och jag lagade duva, hjort och ugnsstekta rotfrukter och potatis. Det var kul att laga maten, men om den var god att äta kan vi diskutera en annan dag, men lillan och de andra åt de i alla fall. Till efterrätt blev det äpplekaka med plockade äpplen från grannens träd och vaniljsås, mums!
På kvällen sen spelade mamma, pappa, jag och mattias monopol med kreditkort som är mkt roligare än det gamla. Mamma blev trött och gav mig och Mattias 10M var = 10.000:- vilket gjorde så att pappa förlorade, jag kom 2a och Mattias vann med 30.000:- på sitt jävla kort ;) Men ja ska ta hem allt under julhelgen när vi kommer hem!
 
Sen var det dag för hemfärd på söndagen. Jag har även tvättat vagnen så nu ser den ny ut, vi har matat korna med äpplen som går hemma hos mamma och pappa vilket lillan älskade att göra. Men annars har helgen varit lugn och det var skönt att komma hem ett tag.
När ja kom hem såg ja i posten att lillan fått kallelse till Västerviks sjukhus, usch, men vi får göra de bästa av situationen helt enkelt.  
Men nu är det bara att ta nya tag med skolan och vardagen, denna vecka är det 2 seminarium och massa övningsuppgifter att göra. Jag ska även ringa VC för att få en remiss till sjukhuset med mitt knä för nått är fel med det. Måste även sätta mig och skriva ner alla telefonnr från den gamla mobilen och några sms som ja ska ha kvar för nästa vecka upphör den.
 
Ne nu blir det att äta frulle och hänga tvätt för att sedan ta tag i matteuppgifterna, yey !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0