7 November, kladdkakans dag

DATUM: 2012-11-07 | TID: 12:38:00 | KATEGORI: Bakning, Mat & Recept | 0 Kommentarer
 Idag ska lillan och jag baka kladdkaka tänkte jag då det tydligen är kladdkakans dag idag. Så då kan vi ju mysa ihop de lite extra idag och ha mellanmålsmys med kladdkaka =)
Igår lagade hon och jag hemlagade köttbullar och hon rullade hennes egna köttbullar... Beskrivningen om vad hon tyckte om de, ojoj säger jag bara ! Att få kladda och rulla sina egna köttbullar och bli kladdig samtidigt, hon blev verkligen helt till sig! När hon sen stod och rullade köttbullarna så stod hon med tungan rätt i mun och log för sig själv (synd att ja inte filmade). Så hemlagade köttbullar får det bli fler gånger =)
 
Så ikväll får vi se hur hon blir när hon ska få hjälpa till att baka med mamma.


 

* Kladdkakans dag firas på samma datum varje år, detta datum är den 7 november. Kladdkakans dag är en av de högtider som är mindre känd men har senaste åren ökat oerhört mycket i popularitet. Kladdkakan är en mjuk kaka med smak av choklad, denna mjuka kaka ska helst vara ljummen och förtärs oftast tillsammans med vispad grädde. Även glass kan förekomma. Till detta passar det bra med ett glas mjölk.

Det fin många olika recept på kladdkaka. Om du önskar så kan du köpa färdig kladdkaka i butiken. Detta är dock inte lika gott som hembakad kaka

 

* Referens:
http://temadagar.se/kladdkakans-dag/ [121107]

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0