11 November, Söndag

DATUM: 2012-11-11 | TID: 10:37:36 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
Ja dålig uppdatering under helgen men vi är inte helt hundra här hemma. Förkylda, feber och vakna nätter. Inatt så var den värsta natten på länge. Cornelias flytande ventoline fungerade inte och hon hostade som bara den, ibland fick hon kippa efter luft då hon hostade slem och satte i halsen på samma gång.
Det som är sjukt är att hon sov samtidigt som hon hostade och vaknade inte av den :/ 
Jag ringde 1177 vid typ 23 och jag fick inte ge henne mollipect då hon senare fått ventoline innan vid 20.
Men jag skulle avvakta och ringa igen om det inte blev bättre eller om andningen blev tyngre så skulle dom skicka hit en ambulans, men vi båda somnade sittandes och hostan avtog lite.
Vi får se hur hostan blir under nästa natt så får jag ringa barnkliniken på måndag om den inte blir bättre för denna hosta är inte att leka med.

Men under helgen har vi bara tagit de lugnt, sätdat undan lite, tvättat och tittat på film :P Jag trodde ja skulle slippa en helg med trots, hahaha men ack så fel jag hade!! ;) *asg*
Men man får tänka: Det blir värre så njut Mariah! ;)

Idag blir det bara en lugn dag med filmer, tvätt, disk och bara massa mys !
Laddar batterierna för en vecka på praktiken, tidiga mornar och sena kvällar.
I morrn är det info på skolan mellan 15.15.16.45 och innan det ska ja hinna ringa Barnmorska, Barnkliniken, Lämna lillan på förskolan om hon är okej, fixa matlådor för veckan samt gör mig själv klar för att gå till skolan.
Känns dock rätt onödigt att åka till skolan för en info på 1½ timma, men men bara att se glad ut.

Ne nu måste ja ta hand om mitt yrväder här hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0