Onsdag & livet rullar på

DATUM: 2012-05-30 | TID: 09:37:43 | KATEGORI: Mina studier | 0 Kommentarer
Händer inte så mkt i vår vardag just nu mer än våra vanliga rutiner. Kl ringer, fixa oss för att gå till förskolan och sedan är det skola för min del. Men nu de senaste dagarna har jag fokuserat och pluggat på omtentamen som kommer att ske i skolan nästa torsdag mellan 9-13. Igår hoppasde jag även vår sista föreläsning innan sommaren för att plugga på till omtentan. Det är så mkt att få in men jag ska fan klara detta nu ! Och på torsdag får vi börja med hemtentan som ska in på fredag kl 15, så nu är det mkt som ska göras och jag får bara koppla av under helgerna och kvällarna.
Men det kommer ju helt klart ge resultat sen när jag får jobba med det jag vill.

Igår satt jag och fyllde i de rader som jag lämnade tomma på salstentan och det funkade hur bra som hellst =)
Tänkte att ni kunde få se 2-3 frågor för att se vad det handlar om, det är ett stort område.

Fråga 1: Förklara vad som menas med att språkliga tecken har både form och innehåll.
Svar:
Den kan jag faktiskt inte svara på just nu.

Fråga 2: Språk och lärande är sammankopplat liksom språk och identitetsutveckling. Ge ett exempel på ett språkutveckland arbetssätt i förskolan. Motivera ditt val.
Svar:
Att arbta fonologiskt gör att barnen får träna på bland annat rim och ramsor.

Fråga 3: Beskriv de anatomiska förutsättningar som gör att barn inte kan producera samma språkljud som vuxna.
Svar
: Deras struphuvud sitter längre upp än vad vuxnas gör, gommen på barnen är mindre, tungan tar större plats och kan bara röras fram och bak.

Där har ni 3 exempel på vad det är jag pluggar till och jag blir galen av att inte kunna 1a frågan, ska det vara så jäkla svårt?!!
Men bara plugga vidare och hoppas på att man hittar svaret till den frågan.
Hoppas ni får en härlig dag, själv ska jag gräva ner mig i mina papper/böcker.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0