Kalmardagarna V10

DATUM: 2012-03-11 | TID: 20:01:24 | KATEGORI: Mina studier | 0 Kommentarer
Denna vecka var vi i Kalmar på Linnéuniversitetet under två dagar för att ha bild, drama, rörelse och musik.
Var först inställd på att inte åka eftersom värken kommer och går samt att jag blodat ner madrassen under natten till tors, men sen bestämde jag mig ändå för att åka då jag inte vill ta igen det jag missar. Så mamma kom hit i onsdags och som alltid med min fina mamma har hon fixat.
Hon hade köpt nya gardiner till alla rum (bilder kommer senare när ja sytt klart de till V-rummet) och sen fixat med mat för tors och fre.
Hon skulle även sätta upp de nya gardinerna och tvätta alla fönster och allt ät klart förutom gardinerna till V-rummet som måste sys klart, så förhoppningsvis blir allt klart i veckan.
Hon har även planerat att baka 24 hålkakor som hon kommer att göra på onsdag när hon kommer hit, bättre mamma får man leta efter.
Hon tog även lillan varje natt när hon var här ons-lör så att jag skulle kunna få sova, så jag sov på gästsängen i V-rummet.

Dagarna började tidigt och sen var det bara att se fram emot 2 timmar i en bil.
På dramat gjorde vi i grupp ett varsitt rollspel och spelade upp det för klassen, samt att läraren filmade in alla så att vi efter skulle kunna få se det själva och Gud vad pinsamt det var !
På bilden tillverkade vi egen färg av ägg och färgpigment, min grupp fick göra gul (gult är fult) haha!
Dagen var fullspäckad och vi hade de riktigt skoj. Lunchen blev av på den gyllene måsen.
Kom hem runt 19 tiden och var riktigt trött när jag kom hem och mitt hjärta hade redan somnat så fick inte pussa på henne.

Det blev sängen tidigt för att sedan orka upp dagen efter för yttligare en dag i Kalmar.
Denna dag skulle vi ha musik med musiktenta och redovisning av vårt arbete med musiken som vi arbetat med samt redovisning på rörelsen. Jag klarade musiktentan kanon och redovisningen kändes helt okej den med.
Rörelsen kunde jag ju dock inte vara med på mer än att redovisa muntligt eftersom att jag inte får träna på 6 veckor.
Rörelsen kändes inte alls seriöst eftersom läraren inte lyssnade på gruppen så vi kunde lika gärna pratat om något helt annat.
Lunchen denna dag blev på Max och även denna dag var fullspäckad och rolig.

Man kan lugnt säga att man var riktigt mör i kroppen och somnade även denna kväll tidigt.
Denna vecka blir det bara Kalmar 1 dag och föreläsning i V-vik en dag.
Jag hoppas på att få mer info om temaarbetet som vi ska arbeta med.
Ikväll ska jag skriva en sida om dramat som jag ska skicka in och sen bara mysa framför en bra film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0