Grattis min älskade flicka!

DATUM: 2012-03-04 | TID: 07:50:59 | KATEGORI: Gravid med Cornelia | 0 Kommentarer
Vid denna tid för två år sedan:

04:00 Vaknade med svaga värkar och trodde bara jag var dålig i magen.
05:15 Ringde förlossningen när jag insåg att jag hade fel och värkarna blev starkare.
07:45 Skrivs jag in på förlossningen och får ett undersöksrum. CTG kopplas och jag undersöks, är då öppen 7 cm.
07:50 Känner jag en innre smäll och splach sa det och vattnet gick.
08:00 Flyttas jag till förlossningsrummet. Där kopplas CTG på igen och jag blir undersökt igen. Är då öppen 10 cm.
08:05 Jag fick gå upp och gå på toa för att lillan inte åkt ner med huvudet helt.
08:36 EDA sätts
10:17 Starka värkar 4/10
10:36 Började mina krystvärkar
10:48 Fick jag äntligen min älskade lilla flicka på mitt bröst. <3
11:00 Krystade jag en gång och moderkakan kom ut.

En snabb förlossning och jag vill inte tänka på hur nr 2 blir när det nån gång blir dags :P 
Hade gärna velat haft en förlossning på 10-12 timmar så man kunnat njutit lite mer och fått ta in allt som hände.
Men fick inga men och vi båda mådde bra.


Så idag är det den stora dagen och vi ska nu sätta fart att baka tårta och fixa här hemma. Lillan har fått öppna sina paket nu på morgonen som är från mig och 2 saker blev hennes favo. Bilder kommer att komma ikväll.

Ha en toppendag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0