Dålig uppdatering

DATUM: 2012-01-03 | TID: 20:13:49 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
Har varit dålig på att uppdatera på de senaste dagarna. Men har liksom varit upptagen med allt annat viktigt.
2 besök till sjukhuset, umgås med min dotter och familj och allt annat runt om.
Och nu är det mkt i skolan också. Så ikväll består min kväll av plugg ända fram till torsdag för på torsdag ska en tenta in och den 13e ska den sista tentan in för denna kurs så måste sätta fart nu så blir bara en kort uppdatering på egentligen ingenting!

Igår åkte vi som sagt hem till A-rum för att vi skulle till sjukhuset igår och idag.
Och båda besöken gick kanon och nu är vi hemma i Å-berg igen.
Åker hem på lördag för sen på tisdag är det dags för skola igen och lillan ska tillbax till förskolan.
Och helgen efter de kommer mina fina vänner ner och hälsar på oss <3 Det ska bli så sjukt mysigt !
Får se vad vi hittar på för skoj, för sen på tisdagen börjar min vfu som pågår i 5 veckor.
Det ska bli intressant.

Men nu måste jag sätta fart med pluggandet. Laddat med godis och Adam Lambert.
Hoppas ni får en fin kväll....



Edit: Detta har ja nu skrivit på 1 tim..

Inledning
Barnen  jag observerade var i ett års åldern, det var fem barn på avdelningen denna dag då det var barn som var sjuka eller barn som var lediga. Barn i denna ålder samspelar inte på samma sätt som äldre barn gör, de är mer individuella. Jag observerade en situation mellan en pedagog och två pojkar som satt och ritade vid bordet i det stora rummet.

Min observation
En pedagog satt och skrev i nya tider på några barn som de fått in av barnens föräldrar. Ludde kom fram till pedagogen och sa ”Ita” och pekade på pennan. Pedagogen förstod att Ludde ville rita och gav honom ett papper och en penna. Hon bad sedan Ludde att sätta sig vid bordet om han skulle rita. Ludde satte sig vid bordet och då kom Pelle fram och visade att han också ville rita, pedagogen gav även Pelle ett papper och en penna. Pelle satte sig bredvid Ludde och ritade tillsammans med honom.  

Men nu blir det sängen, är riktigt trött och orkar inte plugga mer ikväll. Får köra gärnet i morgon och på torsdag. Hoppas ni njuter av kvällen och att de inte blåser lika mkt som det gör här. Antar att det är Emil som är här och hälsar på. God Natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0