30 December, Helgen är nu över, lr?

DATUM: 2012-12-30 | TID: 23:27:00 | KATEGORI: Det kallas livet | 0 Kommentarer
Nopp inte riktigt. Jag blir hemma lite längre än vad jag är ledig egentligen ;)
Vi har vattkoppor här hemma (skönt att jag har haft de), så nu är potatismjölet framplockat och i morrn ska de letas efter kylbalsam. Hon har inte börjat klia på dom än ska jag väl säga i stället för att säga att hon inte kliar alls för då börjar hon väl bara för de :P
Så vi får se hur länge man blir hemma, 1 vecka maybe 2 veckor?
Har ju viktiga saker att ta hand om i skolan så får se hur vi löser detta, men det är skönt att vi får detta avklarat nu så att hon slipper de sen. (Hoppas bara att man slipper bältros som man tydligen kan få om man haft vattkoppor innan)
Men lillan har nu i alla fall fått ett nytt smeknamn här hemma, Pricken ;) *haha* Hon är så söt!
Och i helgen nu när min bror var här så pratade vi om vattkoppor, vad fasiken tror ni inte lillan säger?!
Hon är ju inte frisk (ne hon är ju sjuk) men nu mena ja inte på de sättet :P Hon är ju knas, ungen kommer och säger: Colea vill ha vattkoppor, Fattar ni?! Ungen kommer själv och säger att hon vill ha skiten. Frisk unge?, Nae skulle inte tro de ;) haha Mammas sötnos <3 Och oj vad jag ska påminna henne sen när hon väl börjar klia på dom att hon faktiskt ville ha vattkoppor :P *haha*
 
Helgen har i alla fall varit lugn. Igårkväll när lillan somnat såg vi den näst sista Johan Falk filmen som jag fick i julklapp av Mattias och när den var slut spöade jag min bror i Mario Cart wii ett X antal ggr ;) * nån som vill ta en match? ;) * Och NEJ, jag sitter inte och nördar tv-spel 24/7, jag är bara för bra helt enkelt ;) *haha*
Och idag som sagt som ja nämnt innan så shoppade vi lite på mellandagsrean igen, och när Mattias åkt hem la vi oss för att sova middag här hemma, det var skönt vill ja lova!
Sen har em bara varit lugn, med inte allt för mkt arbete.
Nu sover lillan och jag kikar på Avatar (som jag egentligen avskyr, men finns inget annat att glo på), är väl snart dags för sängen för min del också *Gäsp*
I morgon är det nyårsafton, vi får se vad som händer. Men egentligen? , att fira nyår är överskattat.
 
Just de, ska kolla me de andra till lillan fördelsedag om vi ska dela på detta paket:
Hittade på cdon.com Astrid Lindgren - Kappsäck med 23 filmer (antar att det är alla hennes filmer) för 2700:-
Och lillan som verkligen älskar Emil, Ronja, Pippi och alla de andra kända filmerna. Det skulle verkligen vara kul att ha alla AL´s filmer som är helt underbara för både de små och de stora.
 
(Bilden är klickbar)
 
 

Kappsäcken innehåller:

Alla vi barn i Bullerbyn
Mer om oss barn i Bullerbyn
Bröderna Lejonhjärta
Emil i Lönneberga
Emil och griseknoen
Nya hyss av Emil i Lönneberga
Madicken på Junibacken
Du är inte klok Madicken
Pippi Långstrump på de sju haven
På rymmen med Pippi Långstrump
Rasmus på luffen
Ronja Rövardotter - Den långa versionen
Karlsson på taket
Kalle Blomkvist - Mästerdetektiven lever farligt
Kalle Blomkvist och Rasmus
Lotta flyttar hemifrån
Lotta på Bråkmakargatan
Nils Karlsson Pyssling
Peter och Petra
Skrållan, Ruskprick och Knorrhane
Tjorven, Båtsman och Moses
Tjorven och Mysak
Tjorven och Skrållan


Info taget från Cdon.
 
Ne nu blir det att plocka undan här hemma och dejta den andra halvan.
Natt Natt.
 
 
Referenslista:
www.cdon.com [121230]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0