Vagnar !

DATUM: 2012-04-19 | TID: 22:13:14 | KATEGORI: Det kallas livet | 1 Kommentarer
Jag har alltid haft något emot vissa syskonvagnar samt märke på vagnar.
Vi kan börja med dessa tvillingvagnar:

       

Nr 1: Denna vagn är en vagn som jag personligen anser är en bra syskonvagn då du har uppsickt över båda barnen och det är ett bra märke som man känner igen. Samt att den riskerar inte att skada något annat barn om den skulle gå sönder.

Nr 2: Denna vagn kan jag säga nu att jag hatar bara av att titta på den och det är en vagn som jag absolut inte skulle ha !
Du får gå som om du skulle skitit på dej då den undre sittdelen sticker ut så mkt och handtaget är så långt in samt att den är så ful!
Sen skulle den övre delen gå sönder och ramla ner riskerar barnet under att få den på sig!

Nr 3: Denna vagn tycker jag inte heller om. Dels för att du ser inte ungen som är längst fram för att den som är närmast dig täcker sickten och sen hur osmidig blir den inte om du sätter dit 2 sittdelar? Kul för ungen som sitter längstfram att inte se nått framåt för att det är en till sittdel som täcker synen och barnet kan inte se sin förälder.

Emmaljunga är en syskonvagn som jag skulle kunna tänka mig också, fast nackdelen är då att den har små hjul i fram och måste då va ett rent helvete att ta sig fram med på vintern.
Om inte annat är ståbräda en bra lösning, sålänge barnen inte är förstora så att man använder den av ren lathet.

Om vi tittar på märken har jag två märken som jag absolut skulle kunna tänka mig att ha på min barnvagn:

 

Och det är crescent och Emmaljunga.
Dessa två märken är ett par kända märken som gör bra och sköna vagnar.
Visst, de kostar men de är det lätt värt så slipper man hela tiden byta vagn för att vagnarna går sönder.
Så dessa märken kommer jag att hålla mig till i framtiden.

När jag var yngre (:P) tyckte jag BRIO var bra, men ska jag vara ärlig tycker jag att BRIO ska hålla sig till leksaker i stället för att göra barnvagnar. Jag tycker inte om deras barnvagnar men älskar deras leksaker, speciellt tågen som håller och som man kan bygga ut till hur stort som hellst.

En annan sak påtal om vagn som jag verkligen måste införskaffa är denna:



Hur smidigt är inte de liksom?
Du slipper använda de fula regnskyddet och du får ett snyggt mönster som du själv kan välja bland massa olika, samt att de sitter fast.
Visst du ska inte ha det täckt över lillen när den sover eller ligger där då du inte har någon uppsyn och du vet inte vad som sker där bakom. Man ska ALDRIG täcka över  helt med någon tjock filt m.m, Men denna kan du flytta så att du har insyn och ser vad barnet gör.

Jag ska nog köpa en till den nya vagnen eller så ska jag vara så duktig att jag faktiskt syr en egen  :)


Kommentarer
Postat av: maria

Nummer 2, typ något liknande fast emmaljunga skulle vi köpt :)

Dom är smidiga. Men nu är elias så stor och vill inte sitta i vagnen :) så får bli en vanlig ny vagn :)

Men kan hålla med, svåra att gå med :P

2012-04-20 @ 12:05:53
URL: http://eliasmammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0